Geurmarketing / geurbeleving en hygiëne


Geurbeleving en een hygiënische en schone indruk

geurverspreiding voor perceptie schoon en hygiëne

Zet geurmarketing in om geuroverlast tegen te gaan. Geuroverlast is een grote ergernis voor bedrijf en klant in welke branche u ook actief bent. Geur bepaalt voor een groot deel hoe schoon een ruimte is in onze perceptie. Met een frisse geur maakt u een hygiënische, schone indruk op uw klanten. 

Met het Spirit Pro geursysteem heeft u een krachtige oplossing in huis om onaangename geuren als sigarettenlucht, lichaamsgeuren en andere geuren te neutraliseren. Voor de hand liggende toepassingen zijn horeca, sportcentra en zorg, maar ook bij de paskamers van een winkel. Een schone, lekkere geur kan tevens de perceptie van hygiëne verhogen in openbare ruimtes, openbaar vervoer, liften en sanitaire voorzieningen.

Geurmarketing toiletten, frisse geur toiletten, geur verspreiden sanitaire voorzieningen

Uw sanitaire voorzieningen schoon laten ruiken

De inzet van geurmarketing in sanitaire voorzieningen voorkomt geuroverlast in en rond toiletruimtes. Uw toiletruimte maakt een schone en nette indruk en de kwaliteit van de sanitaire voorzieningen wordt positiever beoordeeld. 

Maskeer zweet en andere onaangename geuren in de horeca

Geurmarketing wordt in de horeca veel gebruikt om onaangename geuren te verwijderen. Sinds de invoer van het rookverbod hebben veel uitgaansgelegenheden te maken met stankoverlast van verschraald bier, zweet en andere lichaamsgeuren die voorheen gemaskeerd werden door de rooklucht. De inzet van geurmachines in de horeca kan nare geuren in en rond bar, discotheek, kleedkamers, toiletruimtes en rookruimtes verdrijven. Verspreiding van een frisse geur zorgt ervoor dat klanten en gasten de ruimtes ook als schoner ervaren.

Naar aanleiding van het rookverbod in de horeca in Chicago heeft Dr. Alan Hirsch van het Smell and Taste Treatment and Research Foundation vast gesteld dat de geur van hout (beschreven als vochtige aarde), urine, alcohol adem en de geuren van zweet en bier het meest tegenstaan. Hirsch adviseert dan ook om maximaal te ventileren en gebruik te maken van geurverspreiders

Het verspreiden van aroma's als lavendel, vanille of sinaasappel, maskeren onaangename geuren en verspreiden tegelijkertijd een plezierige geur. Uw gasten zullen zich de goede sfeer, service en heerlijke geur herinneren, met als gevolg dat ze langer blijven en terug zullen komen.

Een frisse sport omgeving dankzij geurmarketing

In kleedkamers en sportzalen kunnen zweet- en lichaamsgeuren het sportplezier bederven. Met geurmarketing gaat u onaangename geuren te lijf en creëert u een aangename, schone en frisse omgeving voor uw sporters. Een frisse geur stimuleert en geeft energie. 

Neutraliseer onaangename geuren in de zorg

In zorginstellingen is de nare geur één van de belangrijkste storende factoren voor patiënten, bezoekers, medewerkers en bewoners. De 'ziekenhuisgeur' of de sterke lucht van schoonmaak- en desinfectiemiddelen zorgen voor een gevoel van onbehagen. Met geurmarketing kunt u deze nare luchtjes verwijderen en een aangename, rustgevende atmosfeer creëren. Bovendien zullen personeel, patiënten en bezoekers de ruimtes als schoner ervaren. 

Ook de opslag van vuil wasgoed, gebruikte incontinentiematerialen en afval kunnen grote overlast veroorzaken in zorginstellingen. Steeds als de deur van de opslag open gaat ontsnapt een misselijkmakende geur de gang op en veroorzaakt dit stankoverlast voor patiënten en bewoners in omringende kamers. Door een geurmachine te plaatsen nabij de opslag wordt de geuroverlast geminimaliseerd en wordt de kwaliteit van leven voor omwonenden sterk verbeterd. 

Geurmarketing om geuroverlast te bestrijden bij paskamers

Bij de paskamers van een winkel kan een muffe geur of zweetvoetengeur aanwezig zijn die u liever niet wilt ruiken. Plaats een Spirit Pro geurmachine bij de paskamers van uw winkel voor een aangename winkelervaring.

 

Geurverspreider offerte