Geurmarketing / geurmarketing retail
Geurmarketing retail, geurverspreiding winkels
Geurmarketing in de retail is wellicht wel de bekendste toepassing van geurmarketing. Abercrombie & Fitch heeft naam en faam gemaakt met de signatuur geur in hun winkels. De juiste geur in uw winkel of winkels zorgt voor merkherkenning, verhoogde klantloyaliteit en klanttevredenheid, langer verblijf en hogere omzet.
Enkele toepassingen van de Signature Olfactive geurverspreiders binnen de retail lichten we graag nader toe.
Geuridentiteit voor een winkel of merk
Creëer een unieke ambiance met geur marketing die uw winkel of merk versterkt. Zeventig procent van alle aankopen wordt beslist op de winkelvloer. Het toepassen van geurmarketing zorgt ervoor dat andere aspecten die onze zintuigen prikkelen, zoals licht, geluid en inrichting, verder versterkt worden. Het resultaat is een diepgaande en langere connectie met uw klant.
De inzet van geuren in winkels zorgt ervoor dat klanten zich prettig voelen in uw winkel en daardoor langer in uw winkel verblijven. Voorwaarde is wel dat de geur één geheel is met de stijl, inrichting en aankleding van uw winkel.
Met geur in uw winkel stimuleert u het welzijn van uw klanten en verhoogt u de gepercipieerde waarde van uw producten. Met geurmarketing prikkelt u de zintuigen van uw klanten en voedt u merktrouw en merkvoorkeur. U kunt kiezen voor een ambiance geur voor uw winkel of voor specifieke geuren voor delen van uw winkel of bij bepaalde producten of productgroepen.
Dankzij de droge diffusie technologie van de Signature Olfactive geursystemen verkleven geuren niet aan vloeren, wanden of textiel. Gebruik van onze geursystemen in uw winkel is veilig voor uw personeel en uw bezoekers.
Geurmarketing in showroom of warenhuis: geurzones
Bij geurmarketing in een showroom wordt traditioneel vaak in de hele showroom een geur verspreid. Klanten raken echter binnen zo'n 6 minuten gewend aan een geur en nemen na verloop van tijd de geur dus niet meer waar. Met de Spirit Pro geurverspreider maakt u geuraccenten die opvallen. Door juist niet de hele winkel te begeuren maar door geurmarketing slim in te zetten daar waar nodig. Zo creëert u geurzones waar klanten in en uit lopen en die steeds weer de zintuigen prikkelen van uw bezoekers.
Denk bijvoorbeeld aan een geursysteem bij de entree van uw winkel en een geurverspreider bij de paskamers. Of creëer een eigen beleving en varieer met geurmarketing per afdeling, productgroep of merk. Bijvoorbeeld in een tuincentrum met de diversiteit aan producten of in een warenhuis. Of in een keuken showroom een rustieke geur bij de meer klassieke, landelijke keukens en een frisse geur bij de moderne keukens. Als u uw producten verkoopt via een shop-in-shop formule kunt u deze ook uitrusten met een geurverspreider en zo met geurmarketing in een multi-brand store de aandacht voor uw merk vragen.
Verkoop stimuleren met geurmarketing: chocolade geur in uw winkel met Pasen
Verspreid de geur van chocolade in uw winkel tijdens Pasen, Valentijn of Sinterklaas en stimuleer de verkoop van chocolade eitjes, chocolade harten of chocoladeletters. Denk ook aan de geur van versgebakken brood in een supermarkt of de geur van appeltaart bij de bakkerij. Geur in winkels speelt in op ons onderbewuste en verleidt ons tot spontane aankoopbeslissingen.
Signature Olfactive geursystemen zijn veilig te gebruiken in food omgevingen door de droge diffusie technologie.
Lees meer onder productpromotie >>
Enkele van de (internationale) gebruikers van de Spirit Pro