Geurmarketing / geurverspreiding en geurbeleving op kantoor
Geurverspreiding en geurbeleving op kantoor
Geurverspreiding en geurbeleving op kantoor kan enerzijds een verkoop stimulerende functie hebben. Door een aangename geur bij de entree en in ontvangstruimten te verspreiden versterkt u uw merk en maakt u een sterke indruk op uw klanten die ze zich nog lang zullen herinneren. Anderzijds kan geurverspreiding ook ingezet worden om de productiviteit en concentratie van uw medewerkers te verhogen.
Geurverspreiding werkplek en vergaderruimtes voor betere concentratie
Onderzoek wijst uit dat werknemers die in een prettig geurende omgeving werken efficiënter werken en sneller geneigd zijn time-management strategieën toe te passen. Andere studies tonen aan dat er minder typefouten gemaakt worden als kantoormedewerkers worden blootgesteld aan de geur van lavendel en citroen. Studies hebben uitgewezen dat kantoormedewerkers 54% minder fouten maken als een citroengeur verspreid wordt. De typesnelheid en accuraatheid worden verder verbeterd als de geur van pepermunt wordt verspreid.
Geur kan zelfs helpen tegen de after lunch dip. Het is aangetoond dat het verspreiden van een lavendelgeur tijdens werkpauzes de prestaties na de pauze verbetert. Een frisse citroengeur tijdens vergaderingen en brainstorm sessies houdt mensen bij de les en zorgt voor actieve discussies.
Geurbeleving in entree of lobby
Kies voor een geur die past bij uw merk en maak direct een goede eerste indruk op uw klanten. Geurmarketing ondersteunt uw identiteit en versterkt de uitstraling van uw entree. Geur heeft een directe connectie met ons geheugen en zorgt ervoor dat u een blijvende indruk maakt op bezoekers. Klanten zullen zich de prettige sfeer herinneren en de ervaringen met uw bedrijf positiever beoordelen.