Geurmarketing: voordelen en toepassingen van geurmarketing
Geurmarketing is zoveel meer dan alleen het verspreiden van een aangename geur. Met geurmarketing creëert u een geurbeleving voor uw klanten of gasten die indruk maakt en die uw merk versterkt. De juiste geur sluit aan bij uw doelgroep en past bij de uitstraling van uw merk en bedrijf. Geurmarketing staat nooit alleen. Een prettige geur versterkt andere elementen als bediening, service, verlichting, muziek, inrichting.
Waar veel bedrijven zich uitsluitend concentreren op audiovisuele middelen, maakt u met geurmarketing echt het verschil. Onze reukzin werkt diepgaander en verfijnder dan elk ander zintuig doordat geurontvangers in de neus in directe verbinding staan met het gedeelte van de hersenen dat verantwoordelijk is voor het geheugen en emoties. Hierdoor wordt aangenomen dat onze reukzin 75% van onze dagelijkse emoties beïnvloedt. Reuk is een stille, maar krachtige raadgever voor de aankoopbeslissingen van uw klanten!
Start dus vandaag nog met geurmarketing. Wij inspireren u graag met voorbeelden op onze site. Voor advies over geurmarketing in uw bedrijf kunt u uiteraard ook altijd contact met ons opnemen. Wij denken graag met u mee. Geurmarketing blijft per slot van rekening altijd maatwerk!
Voordelen geurmarketing
Geur marketing brengt uw communicatie op een hoger niveau. De resultaten van geurmarketing zijn bewezen: geurmarketing (mits juist toegepast!) zorgt voor tevreden klanten die uw merk, product of gelegenheid herinneren en langer blijven.
Geurmarketing zorgt voor hogere klanttevredenheid
Geurmarketing zorgt ervoor dat mensen zich prettig voelen en hun ervaringen met uw bedrijf positiever beoordelen. Studies in bankkantoren tonen aan dat wachtrijen korter lijken als een aangename geur verspreidt wordt in de ruimte.
Geurmarketing zorgt dat mensen langer blijven
Het is eigenlijk heel simpel: mensen zullen langer blijven daar waar ze zich prettig voelen. Ideaal als u een showroom of winkel heeft waar u vooral wilt dat mensen de tijd nemen om rond te kijken. Of voor een horeca gelegenheid of casino waar u wilt dat mensen de tijd vergeten en lekker blijven hangen. Goed voor uw baromzet!
Geurmarketing voor hogere koopbereidheid én omzet
Geurmarketing kan aantrekken, overtuigen en overhalen. De verspreiding van een vanille aroma in een damesmode winkel zorgde voor omzetverdubbeling. Onderzoek in sportwinkels toonde aan dat mensen bereid waren meer te betalen voor hetzelfde paar schoenen in een geurende omgeving.
Geurmarketing zorgt voor klantenbinding
Maak met geurmarketing een onuitwisbare indruk. Dankzij geurmarketing kijken mensen terug op een prettige ervaring en zijn hierdoor eerder geneigd terug te keren. Als uw klanten of gasten later nog eens in de buurt zijn zullen zij terugkeren naar die winkel of dat hotel waar ze de vorige keer zo prettig verbleven hebben.
Geurmarketing voegt een extra dimensie toe aan uw communicatie
geurmarketing kan andere communicatie uitingen versterken. Het laat tekst en beeld tot leven komen en kan een product of ruimte een vleugje luxe en prestige mee geven. Van de showroom van een luxe automerk tot een tentoonstelling over de oertijd: geurmarketing zorgt voor beleving en dat beetje extra waar elk bedrijf naar zoekt.
Geurmarketing om u te onderscheiden van uw concurrenten
Met de juiste geur onderscheidt u zich van uw concurrenten en biedt u een complete beleving aan uw klant of gast. Doordat geurmarketing vooral werkt op het onderbewuste van uw klant of bezoeker heeft u een uiterst krachtig middel in handen.
Geurmarketing voor associatie en herkenning
Geur heeft een directe verbinding met emotie en geheugen. Een beeld zegt meer dan 1000 woorden, wordt vaak gezegd. Voeg daar het effect van geurmarketing aan toe en u neemt klanten of gasten in een tel mee naar uw wereld. Wat te denken van de geur van zonnebrand en strand voor een reisbureau. Of de geur van buskruit bij een presentatie over de Tweede Wereldoorlog. Een heel bijzondere toepassing van het associatief vermogen van geur vinden we in de zorg. Door dementerende ouderen te omringen met vertrouwde geuren als lavendel, chocolade, vanille en appel/kaneel voelen zij zich veilig in een omgeving die zij niet langer herkennen.
Geurmarketing om nare geuren te neutraliseren
Geurmarketing wordt ook vaak toegepast om stankoverlast te neutraliseren. Met een professionele geurverspreider kunt u nare geuren verdrijven en een prettige ambiance ervoor terugbrengen. Ideaal voor toepassing in sportscholen, kleedkamers, horeca en zorg.
Geurmarketing in elk bedrijf
Geurmarketing is interessant voor vrijwel elk bedrijf. We lichten hieronder graag een aantal toepassingen van geurmarketing toe. Als u graag meer wilt weten over geurmarketing of advies wilt krijgen over de inzet van geur marketing in uw situatie, neem dan contact met ons op. Wij denken graag met u mee voor een optimale inzet van geurmarketing.
| Geurmarketing in de retailCreëer met geurmarketing een aangename sfeer in uw winkel, versterk de identiteit van uw merk of leg de nadruk op een bepaald product of bepaalde productgroep. |
Geurmarketing en productpromotieGenereer buzz voor uw product met geurmarketing. Geurbeleving zorgt voor een memorabele ervaring met uw product. | |
Geurverspreiding in de zorgVerbeter het welzijn van patiënten en bewoners en creëer met geurverspreiding een veilige, schone omgeving. Geurmarketing kan hier ook ingezet worden om herinneringen te prikkelen bij patiënten met Alzheimer of vergelijkbare aandoeningen. | |
Geurmarketing automotiveIn de auto branche wint geurmarketing snel aan populariteit. Met geurmarketing stelt u klanten op het gemak en zorgt u dat ze wat langer rond blijven kijken. Dat biedt u meer tijd om de deal te sluiten. | |
Geurmarketing om perceptie hygiëne en netheid te versterkenGebruik geurmarketing om onaangename geuren te neutraliseren als sigarettenlucht, lichaamsgeuren en andere geuren in horeca, sportcentra en zorg, maar ook bij de paskamers van een winkel. Een schone, lekkere geur kan tevens de perceptie van hygiëne verhogen in openbare ruimtes, liften en sanitaire voorzieningen. | |
Geurmarketing in hotelsVerwelkom uw gasten met een aangename geur bij de entree en lobby en creëer met geurmarketing een ontspannen en aangename atmosfeer. U maakt een onuitwisbare indruk op uw gasten die ze zich nog lang zullen herinneren. | |
Geurmarketing in de horecaCreëer de ultieme geurbeleving voor uw gasten waarin ze even helemaal kunnen ontsnappen aan hun dagelijkse beslommeringen. Genieten staat voorop. Kies ervoor een aangename geur te verspreiden die tevens eventuele nare geurtjes kan maskeren. | |
Geurmarketing beurzen en evenementenOp beurzen worden bezoekers overdonderd met beeld en geluid. Geur signalen dringen diep door in het onderbewuste en zijn niet te negeren voor uw bezoeker. U hoeft niet het hardst te schreeuwen, kies voor de subtiliteit van geurmarketing. | |
Geurmarketing in museaGeurmarketing tijdens uw tentoonstellingen en exposities zorgt voor interactie met uw bezoekers. Met geurverspreiding in uw museum kunt u uw museum interessanter maken voor kinderen. Exposities komen tot leven. Met onze speciaalgeuren hebben we altijd een geur die past bij uw museum. Van visgeur tot VOC zeilschip aroma. Wij hebben het allemaal. | |
Geurmarketing in sport & wellness centraEen geur verspreiden in een sportzaal of fitness centrum zorgt voor een aangename, frisse sportomgeving. Binnen de wellness centra zorgt geurmarketing voor de ultieme ontspanning. | |
Geurmarketing in de dienstverleningOok in de dienstverlening kan geurmarketing een belangrijke rol spelen. Met een prettige geur verwelkomt u uw klanten en beïnvloedt u hun gemoedstoestand. Verspreiding van de juiste geur zorgt voor een hogere klanttevredenheid. | |
Geurmarketing in kantoor en werkomgevingFrisse geuren stimuleren productiviteit en accuratesse. Een geur verspreiden bij de entree of receptie geeft uw bezoekers direct een goede indruk van uw bedrijf. | |
Geurmarketing in uitvaart- en rouwcentraFamiliekamers, rouwcentra en uitvaartcentra kunnen geurverspreiding uitstekend inzetten om mensen in moeilijke tijden troost te bieden en om onaangename geuren te voorkomen. Persoonlijke uitvaarten zijn de trend en een eigen geur biedt hierbij een betekenisvolle extra dimensie. | |
Geurverspreiding voor thuisDe Spirit Pro geurverspreider is ook uitermate geschikt voor thuisgebruik. Met de professionele, rijke aroma's haalt u een ongeëvenaarde geurbeleving in huis. |
Persoonlijk advies voor geurmarketing in uw situatie?
Bovenstaande voorbeelden geven u een beeld van de enorme mogelijkheden van geurmarketing en geurverspreiding. Staat uw toepassing er niet bij? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag met u mee hoe we ook in uw situatie geurmarketing in kunnen zetten.