Geurmarketing / Nieuws over geurmarketing en slimmegeurmarketing.nl


Geurmarketing in het nieuws

Geurmarketing is in opmars. Steeds meer bedrijven passen geurmarketing al toe binnen hun bedrijf. Geurmarketing is al jaren populair binnen de fitness & wellness sector en de retail, maar vindt ook steeds meer zijn weg in andere sectoren zoals de zorg. 


Hieronder een overzicht van nieuws en artikelen omtrent geurmarketing:


Geurmarketing nieuwsberichten


Terug naar overzicht

10-12-2014

Geurmarketing in de fitnessbranche

Lees het artikel met ons in BodyLife magazine

Geurmarketing geeft nieuwe dimensie aan work out
Vriendelijke en ervaren medewerkers, professionele personal trainers, de nieuwste fitnessmachines en op maat gemaakte trainingsprogramma’s waren ooit gebieden waarop de top fitnessclubs zich onderscheidden. Vandaag de dag verwachten leden echter meer van u.

In een zeer competitieve omgeving is geurmarketing de perfecte manier om uzelf positief te onderscheiden van uw concurrenten. Niet op prijs, maar op welzijn en beleving voor uw leden. Met geurmarketing verhoogt u het welzijn van uw leden en zorgt u voor een stimulerende sportomgeving en hogere klanttevredenheid. Een omgeving waarin mensen graag terugkomen! Geur bepaalt ruim 70% van onze dagelijkse emoties, hoog tijd om daar gebruik van te maken!

Hygiëne en netheid
Wellicht de meest voor de hand liggende toepassing van geurmarketing binnen de fitness branche is het neutraliseren van onaangename geuren als zweet. Geurverspreiders worden ingezet in kleedkamers en sportzalen om een aangename sportomgeving te creëren en een frisse indruk te maken op uw leden. Geur bepaalt voor een groot deel onze perceptie van hygiëne en frisheid. Een lekker ruikende omgeving wordt gepercipieerd als schoner en netter. De 100% etherische oliën hebben bovendien een anti-bacteriële werking en helpen om de verspreiding van bacteriën via de lucht tegen te gaan. Met geurmarketing creëren we een veilige en gezonde sportomgeving.

Er is echter zoveel meer mogelijk met geurmarketing. Met geurmarketing geeft u uw sportschool allure en onderscheidt u uzelf van uw concurrenten. Met 100% pure aroma’s creëert u een veilige sportomgeving waarin mensen zich op hun gemak voelen en waarin ze gestimuleerd worden het maximale uit zichzelf halen. Met geurmarketing versterkt u uw merk en biedt u uw leden dag na dag een fantastische sport ervaring.

Vitaliteit en energie in sportzalen met speciale fitness aroma’s
Aroma Solutions heeft speciale fitness geuren die een bewezen positief effect hebben op ademhaling en uithoudingsvermogen. De aroma’s zijn ontwikkeld om bepaalde neurologische reacties binnen het lichaam te bevorderen. Zo stimuleert u uw leden het maximale uit zichzelf te halen.

Het Arosport Cardio aroma bevat o.a. pepermunt en gember die een positief effect hebben op de ademhaling. Het Arosport Conditioning aroma stimuleert het uithoudingsvermogen en de concentratie. Deze sportschool geur combineert de energieke en stimulerende eigenschappen van bergamot, sinaasappel en eucalyptus met de kalmerende en rustgevende voordelen van witte cypres en zwarte peper. Gebruik deze verfrissende mix tijdens het sporten voor vitaliteit en uithoudingsvermogen. Deze etherische olie stimuleert de ademhaling. Andere verkwikkende sportschool geuren zijn Mint Motion en Pure Peppermint. Arosport Cooldown heeft juist kalmerende eigenschappen en is daarmee ideaal voor de cooling down. Al deze aroma’s hebben bovendien de eerder genoemde anti-bacteriële werking.

Zet uw zorgen aan de kant
Steeds meer sportscholen hebben een sauna of zelfs een compleet wellness gedeelte. Geurmarketing kan ingezet worden om de ultieme wellness ervaring te creëren. Sauna’s en stoombaden met de geur van eucalyptus en pepermunt zorgen ervoor dat uw leden zich ontspannen en de dagelijkse stress van zich af laten glijden. Uw leden brengt u even in een andere wereld waarin ze hun dagelijkse zorgen achter zich kunnen laten. Uw klanten voelen zich herboren.

Gastvrijheid en hospitality
Zet geurmarketing in bij uw entree en maak direct een gastvrije indruk op uw leden. Ga nog een stap verder en laat een eigen signatuurgeur ontwikkelen. Op basis van uw wensen wordt in nauwe samenspraak met onze parfumeurs een unieke ‘eigen’ geur ontwikkeld. Deze geur versterkt uw merk en imago en vormt de ultieme herkenning voor uw klanten.

Geurmarketing kan tot slot ook ingezet worden bij uw bar om de verkoop van koffie of een gezonde lunch te stimuleren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de geur van cappuccino.

Geurmarketing heeft de toekomst
Geurmarketing sluit naadloos aan bij toekomst trends als Immersive fitness waarin 3D componenten toegevoegd worden aan de workout. Hoe gaaf is het als leden virtueel over bospaden fietsen om dan een outdoor geur te verspreiden die hen helemaal op laat gaan in de ervaring.



Terug naar overzicht