Geurmarketing / geurmarketing horeca
Geurmarketing horeca
Geurmarketing in de horeca kan ingezet worden om nare geuren te verwijderen en om een aangename ambiance te creëren waar uw gasten graag langer blijven.
De vormgeving, decoratie, belichting, muziek, kleurgebruik in uw bar, kroeg, discotheek, nachtclub of casino zijn waarschijnlijk goed doordacht en perfect op elkaar afgestemd. Ook aan de klantvriendelijkheid zal het niet schorten. Maar er is nog een aspect waar u winst mee kunt behalen: geurmarketing. Geurmarketing wordt wereldwijd met succes toegepast in de horeca en entertainment branche.
Onderzoek heeft aangetoond dat het verspreiden van bepaalde geuren de omzet in casino’s met 20% doet laten toenemen. Ander onderzoek laat zien dat bezoekers hun ervaring hoger waarderen en dat ze langer in een prettig geurende ruimte verblijven. Niet alleen klanten en gasten genieten hiervan, maar ook werknemers hebben baat bij een schonere en prettigere omgeving.
Geurmarketing om nare luchtjes als rook, alcohol en zweet te verwijderen
Werelds meest toonaangevende entertainmentcomplexen, casino’s, bars en nachtclubs hebben als doel een zinnenprikkelende beleving te creëren voor hun gasten. Niet altijd een gemakkelijke opgave dankzij de onplezierige geurtjes van sigarettenrook, eten, alcohol en lichaamsgeuren. De natuurlijke geuren verfrissen uw ruimte en zorgen voor een levendige en opgewekte sfeer. Last van een nare geur bij toiletten of rookruimte? Gebruik dan ook één van onze geurverspreiders.
Met het rookverbod is de sigarettengeur met de noorderzon vertrokken, maar nu komen er andere geuren naar boven drijven die zeker niet aangenamer zijn. Naar aanleiding van het rookverbod in de horeca in Chicago heeft Dr. Alan Hirsch van het Smell and Taste Treatment and Research Foundation 46 verschillende geuren in horeca zaken gedetecteerd. Degene die het meest tegenstaan zijn de geuren van hout ( beschreven als vochtige aarde), urine, een zure lucht afkomstig van alcohol adem en de geuren van zweet en bier. Hirsch adviseert dan ook om maximaal te ventileren en gebruik te maken van geurverspreiders. Denk bijvoorbeeld aan een geur als lavendel, vanille of sinaasappel, die de onaangename geuren maskeren en tegelijkertijd een plezierige geur verspreiden. Uw gasten zullen zich de goede sfeer, service en heerlijke geur herinneren, met als gevolg dat ze langer blijven en terug zullen komen.
Spirit Pro geurverspreider: Dé veilige geurmachine in de horeca
De Spirit Pro geurverspreider is hét geursysteem voor de horeca. De Spirit Pro geurverspreider maakt gebruik van een unieke droge diffusie technologie die veilig is voor gebruik in food omgevingen. Het laatste dat u wilt met geurmarketing is dat eten en drinken aangetast wordt door de geur die verspreid wordt. Met de Spirit Pro geurmachine hoeft u zich hier geen zorgen over te maken. Dit risico is wel aanwezig bij een geursysteem dat een aroma olie verstuift of vernevelt.
Wij adviseren in de horeca vaak om een geurmachine bij de ingang te plaatsen zodat uw gasten welkom geheten worden met een aangename ambiance geur. Afhankelijk van het type horeca gelegenheid kunnen verder in de zaak ook nog geurverspreiders geplaatst worden. Wij adviseren u graag over de beste inzet van geurverspreiders voor een maximale geurbeleving.
Voordelen van geurmarketing in uw bar, club, discotheek of casino
Geurverwijdering
Pure etherische oliën verspreid via onze stijlvolle geurmachines verwijderen op effectieve wijze nare luchtjes, inclusief sigarettenrook.
Toename uitgaven
Een onderzoek in een casino in Las Vegas heeft aangetoond dat er 48% meer gespendeerd wordt in een prettig geurende omgeving vergeleken met een niet-begeurde omgeving.
Klanttevredenheid
Geurmarketing kan de klanttevredenheid met 7% vergroten en kan de verblijfsduur met 54% doen laten toenemen.